Wyszukiwanie treści
Szukaj

Dział Nadzoru Medycznego

Lokalizacja:

blok D, piętro 2, pokoje 224, 225, 226, 227, 240

Kierownik działu

zdjęcie-kierownika

Zadania Działu:
  • Prowadzenie spraw związanych z ruchem chorych, przygotowywanie dziennego zastawienia przyjęć i wypisów. Prowadzenie spraw związanych  ze statystyką medyczną, elektroniczną ewidencją  pacjentów.
  • Przygotowywanie ofert do Narodowego Funduszu Zdrowia na realizację świadczeń zdrowotnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z wymaganiami NFZ.
  • Sporządzanie  ofert do innych niż NFZ instytucji  na  realizację świadczeń medycznych (Ministerstwo Zdrowia, Urząd Miasta i inne).
  • Negocjowanie w sprawie zawierania umów o świadczenia medyczne z NFZ oraz z innymi podmiotami zewnętrznymi.
  • Prowadzenie i ewidencja umów z Narodowym Funduszem Zdrowia, Ministerstwem Zdrowia, Jednostkami Samorządu Terytorialnego. Przekazywanie kopii umów komórkom organizacyjnym, w których wykonywane są świadczenia zdrowotne będące przedmiotem umowy.
  • Prowadzenie sprawozdawczości w formie raportów statystyczno-medycznych z realizacji wszystkich  kontraktów zawartych z Narodowym Funduszem Zdrowia, przekazywanie sprawozdań do WOW NFZ.
  • Nadzorowanie prawidłowego i terminowego sporządzania obowiązujących sprawozdań przez oddziały, pracownie i poradnie oraz organizowanie narad i instruktaży w tym zakresie .
  • Prowadzenie spraw związanych z archiwizowaniem dokumentacji medycznej oraz jej udostępnianiem podmiotom i organom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów. ( NFZ, Policja, ZUS, Sąd, Prokuratura itp.)
  • Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie wymaganym i niezbędnym przez podmioty uprawnione do ich pozyskania na podstawie odrębnych przepisów oraz udostępnianie  właściwym organom analiz, zestawień oraz danych o udzielanych świadczeniach zdrowotnych( GUS , Wielkopolskie Centrum Zdrowia Publicznego itp.)
  • Opracowanie cennika usług medycznych oraz jego aktualizacja w miarę potrzeb w porozumieniu z Działem ekonomiczno- finansowym oraz z komórkami organizacyjnymi realizującymi świadczenia medyczne.
  • Sporządzanie sprawozdań kwartalnych dot. wykonania kontraktów i przekazywanie ich Dyrektorowi ds. Lecznictwa oraz Dyrektorowi ds. Ekonomiczno –Administracyjnych
  • Zawieranie umów z podmiotami zewnętrznymi – podwykonawcami w drodze postępowanie konkursowego zgodnie z wymogami NFZ w oparciu o materiały konkursowe NFZ.
  • Przygotowywanie i zawieranie umów z podmiotami zewnętrznymi korzystającymi ze świadczeń realizowanych przez WSM im. J. Strusia z ZOL. SPZOZ na podstawie wniosku jednostki.
  • Załatwianie całokształtu spraw  związanych z przyjmowaniem do szpitala osób bez dokumentu potwierdzającego prawo do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej:
    –  występowanie w imieniu nieubezpieczonych pacjentów do MOPR o pokrycie kosztów leczenia,
    –  prowadzenie spraw związanych z kierowaniem pacjentów po zakończonym leczeniu do schronisk., Domów Pomocy Społecznej,
    –  załatwianie formalności związanych z  pochowaniem osób samotnych i bezdomnych zmarłych w szpitalu.
  • Podejmowanie starań o umieszczenie pacjenta Zakładzie  Opiekuńczo – Leczniczym na wniosek pacjenta, jego rodziny lub lekarza prowadzącego.
  • Weryfikacja wzorów formularzy dokumentacji medycznej na zgodność z wymaganiami prawnymi.
  • Koordynowanie programów profilaktycznych finansowanych przez organ założycielski np. akcja PSA pod względem organizacyjnym i merytorycznym.
  • Sprawdzanie pod względem merytorycznym faktur za usługi medyczne zlecane podwykonawcom, lekarzom kontraktowym.
  • Weryfikacja obciążeń sporządzanych przez komórki organizacyjne Zakładu dla jednostek zewnętrznych za wykonanie usług będących podstawą do wystawienia FV,
  • Sporządzanie miesięcznych zestawień z ilości wykonanych usług medycznych do kosztów dla potrzeb Działu Finansowo – Księgowego.
  • Nadzór nad prawidłową realizacją zapisów umów kontraktowych zawartych z NFZ (zgodnie z Ogólnymi Warunkami Umów i Zarządzeniami Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia.,
  • Nadzorowanie i wprowadzanie zmian potencjału Świadczeniodawcy w systemie SZOI (System Zarządzania Obiegiem Informacji),
    –  Struktura organizacyjna
    –  Zasoby świadczeniodawcy (sprzęt medyczny)
    –  Zatrudniony personel
    –  Obsługa wniosków o zmianę danych personelu
    –  Rejestrowanie umów na podwykonawstwo,
    –  Zmiany harmonogramów komórek organizacyjnych Zakładu
    –  Sprawozdawanie elektroniczne raportów zbiorczych i deklaracji POZ, kolejek oczekujących,
  • Wdrażanie rozwiązań systemowych w zakresie ewidencjonowania usług medycznych w systemie informatycznym Szpitala.
  • Nadzór medyczny i monitorowanie danych medycznych w systemie informatycznym zgodnie z zakresem świadczeń komórki organizacyjnej Zakładu
Dane kontaktowe:
Kierownik 61 8739 019
tel 61 8739 000
e-mail mail@szpital-strusia.poznan.pl
Sekcje:
Sekcja Kontraktowania, Monitorowania i Rozliczeń
Sekcja Statystyki i Ruchu Chorych
Pracownicy Socjalni
Archiwum Medyczne