Lokalizacja:
blok D, piętro 2, pokoje 224, 225, 226, 227, 240
Kierownik Działu Nadzoru Medycznego
Kierownik Sekcji Kontraktowania, Monitorowania i Rozliczeń Świadczeń Zdrowotnych
Zadania Działu:
- Prowadzenie spraw związanych z ruchem chorych, przygotowywanie dziennego zastawienia przyjęć i wypisów. Prowadzenie spraw związanych ze statystyką medyczną, elektroniczną ewidencją pacjentów.
- Przygotowywanie ofert do Narodowego Funduszu Zdrowia na realizację świadczeń zdrowotnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z wymaganiami NFZ.
- Sporządzanie ofert do innych niż NFZ instytucji na realizację świadczeń medycznych (Ministerstwo Zdrowia, Urząd Miasta i inne).
- Negocjowanie w sprawie zawierania umów o świadczenia medyczne z NFZ oraz z innymi podmiotami zewnętrznymi.
- Prowadzenie i ewidencja umów z Narodowym Funduszem Zdrowia, Ministerstwem Zdrowia, Jednostkami Samorządu Terytorialnego. Przekazywanie kopii umów komórkom organizacyjnym, w których wykonywane są świadczenia zdrowotne będące przedmiotem umowy.
- Prowadzenie sprawozdawczości w formie raportów statystyczno-medycznych z realizacji wszystkich kontraktów zawartych z Narodowym Funduszem Zdrowia, przekazywanie sprawozdań do WOW NFZ.
- Nadzorowanie prawidłowego i terminowego sporządzania obowiązujących sprawozdań przez oddziały, pracownie i poradnie oraz organizowanie narad i instruktaży w tym zakresie .
- Prowadzenie spraw związanych z archiwizowaniem dokumentacji medycznej oraz jej udostępnianiem podmiotom i organom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów. ( NFZ, Policja, ZUS, Sąd, Prokuratura itp.)
- Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie wymaganym i niezbędnym przez podmioty uprawnione do ich pozyskania na podstawie odrębnych przepisów oraz udostępnianie właściwym organom analiz, zestawień oraz danych o udzielanych świadczeniach zdrowotnych( GUS , Wielkopolskie Centrum Zdrowia Publicznego itp.)
- Opracowanie cennika usług medycznych oraz jego aktualizacja w miarę potrzeb w porozumieniu z Działem ekonomiczno- finansowym oraz z komórkami organizacyjnymi realizującymi świadczenia medyczne.
- Sporządzanie sprawozdań kwartalnych dot. wykonania kontraktów i przekazywanie ich Dyrektorowi ds. Lecznictwa oraz Dyrektorowi ds. Ekonomiczno –Administracyjnych
- Zawieranie umów z podmiotami zewnętrznymi – podwykonawcami w drodze postępowanie konkursowego zgodnie z wymogami NFZ w oparciu o materiały konkursowe NFZ.
- Przygotowywanie i zawieranie umów z podmiotami zewnętrznymi korzystającymi ze świadczeń realizowanych przez WSM im. J. Strusia z ZOL. SPZOZ na podstawie wniosku jednostki.
- Załatwianie całokształtu spraw związanych z przyjmowaniem do szpitala osób bez dokumentu potwierdzającego prawo do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej:
– występowanie w imieniu nieubezpieczonych pacjentów do MOPR o pokrycie kosztów leczenia,
– prowadzenie spraw związanych z kierowaniem pacjentów po zakończonym leczeniu do schronisk., Domów Pomocy Społecznej,
– załatwianie formalności związanych z pochowaniem osób samotnych i bezdomnych zmarłych w szpitalu. - Podejmowanie starań o umieszczenie pacjenta Zakładzie Opiekuńczo – Leczniczym na wniosek pacjenta, jego rodziny lub lekarza prowadzącego.
- Weryfikacja wzorów formularzy dokumentacji medycznej na zgodność z wymaganiami prawnymi.
- Koordynowanie programów profilaktycznych finansowanych przez organ założycielski np. akcja PSA pod względem organizacyjnym i merytorycznym.
- Sprawdzanie pod względem merytorycznym faktur za usługi medyczne zlecane podwykonawcom, lekarzom kontraktowym.
- Weryfikacja obciążeń sporządzanych przez komórki organizacyjne Zakładu dla jednostek zewnętrznych za wykonanie usług będących podstawą do wystawienia FV,
- Sporządzanie miesięcznych zestawień z ilości wykonanych usług medycznych do kosztów dla potrzeb Działu Finansowo – Księgowego.
- Nadzór nad prawidłową realizacją zapisów umów kontraktowych zawartych z NFZ (zgodnie z Ogólnymi Warunkami Umów i Zarządzeniami Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia.,
- Nadzorowanie i wprowadzanie zmian potencjału Świadczeniodawcy w systemie SZOI (System Zarządzania Obiegiem Informacji),
– Struktura organizacyjna
– Zasoby świadczeniodawcy (sprzęt medyczny)
– Zatrudniony personel
– Obsługa wniosków o zmianę danych personelu
– Rejestrowanie umów na podwykonawstwo,
– Zmiany harmonogramów komórek organizacyjnych Zakładu
– Sprawozdawanie elektroniczne raportów zbiorczych i deklaracji POZ, kolejek oczekujących, - Wdrażanie rozwiązań systemowych w zakresie ewidencjonowania usług medycznych w systemie informatycznym Szpitala.
- Nadzór medyczny i monitorowanie danych medycznych w systemie informatycznym zgodnie z zakresem świadczeń komórki organizacyjnej Zakładu
Dane kontaktowe:
Kierownik | 61 8739 019 |
tel | 61 8739 000 |
burban@szpital-strusia.poznan.pl |
Sekcje:
Sekcja Kontraktowania, Monitorowania i Rozliczeń
tel 61 8739 099
tel 61 8739 015
Sekcja Statystyki i Ruchu Chorych
tel 61 8739 301
Pracownicy Socjalni
tel 61 8739 078
Archiwum Medyczne
tel 61 8739 020
tel 61 8739 214
6,839 total views, 10 views today